Software 

De software is te downloaden vanuit de partnerportal. Zie voor volledige omschrijving Partnerportal > Software in de kennisbank of ga rechtstreeks naar de downloadpagina via de knop hieronder:

Download

Om je eindklant niet tot overlast te zijn, is het mogelijk de Red Cactus software te configureren vanaf je eigen PC. Login met de credentials die je hebt aangemaakt voor de gebruiker, configureer Bubble en sla daarna het profiel op. Het opslaan doe je onder Backup & Restore. Geef het profiel een herkenbare naam door dubbel te klikken op de regel die er al staat.

Vink  daarna Synchronize profile with server aan. Zodra de eindgebruiker op zijn of haar PC voor de eerste keer inlogt kunnen ze het profiel aanklikken wat je hebt aangemaakt en worden alle instellingen automatisch geladen waarna ze er direct gebruik van kunnen maken. Tip: geef de gebruiker een tijdelijk wachtwoord in de partnerportal om zelf in te kunnen loggen onder die gebruiker. Vergeet deze daarna niet te verwijderen.

Klik de gewenste telefoonconnector aan door erop te dubbelklikken. Zie voor volledige omschrijving Partnerportal > Telefoonplatform in de kennisbank.

Test Connector

Het is mogelijk een gesprek te simuleren zonder dat je een telefonieomgeving hebt gekoppeld met de Test Connector. Deze is te vinden in de software via Phone Connectors > TestConnector. Dubbelklik op de TestConnector om deze te activeren. Voer het telefoonnummer in bij Number wat overeenkomt met het nummer wat in het CRM- ERP- pakket staat. Eventueel kun je een Naam meegeven bij Caller Name (niet noodzakelijk) en aangeven of het een inkomend of uitgaand gesprek is bij Call direction. Om de oproep te starten klik je op Fake Random Call. Hierna verschijnt te optie Answer call en End call om een volledig gespreksverloop te simuleren.

Klik de gewenste CRM- ERP- connector aan door erop te dubbelklikken onder CRM Connectors . Zie voor volledige omschrijving Kennisbank > CRM Integraties in de kennisbank.

Meerdere connectoren 

Het is mogelijk meerdere CRM- ERP- connectoren onder een gebruiker actief te hebben. Bij een oproep zal er eerst naar de bovenste actieve koppeling gekeken worden. Indien de gegevens van de beller of gebelde niet voorkomen wordt er gekeken naar de volgende actieve koppeling. Om de volgorde aan te passen van de actieve koppelingen kun je de pijlen gebruiken bovenin.

Binnen Application zijn de volgende tools beschikbaar:

  • Software Version
  • Bubble Connection Status
  • Tools
  • Changelog

Software Version

Vanuit dit venster is het mogelijk de huidige softwareversie te zien en handmatig te updaten door op de Check knop te drukken.

Bubble Connection Status

Om goed support te kunnen leveren bij eventuele calamiteiten is er een Connection Status Check ingebouwd. Indien hier geen groene checks staan maar rode kruizen, is de oorzaak veelal de de firewall iets blokkeert. Zie voor volledige omschrijving Partnerportal > Installatie in de kennisbank.

Tools

Kom je er zelf niet uit en heb je support van ons nodig? Dan vragen we je te klikken op Send Diagnostics, een korte omschrijving te geven van de probleemstelling en het vinkje Upload Logfiles aan te zetten zodat we over alle gegevens beschikken om je te kunnen helpen.

Changelog

In de changelog kun je per softwareversie de release notes lezen.

De inhoud van de pop-up kan geheel naar wens worden samengesteld onder Notifications > Notification Content. Dit werkt met dynamische parameters (variabelen). Alle bruikbare variabelen kun je vinden via de knop Legend. De variabelen kunnen afkomstig zijn uit Bubble, de telefoon connector die aanstaat en het geselecteerde CRM- ERP-pakket. De lijst met variabelen wordt automatisch aangevuld met de beschikbare variabelen uit een CRM- ERP-pakket nadat die is geactiveerd. De variabele die je wilt gebruikt is eenvoudig te kopiëren door voor de regel op de kopieer functie te klikken en daarna te plakken.

Typ in het veld Notification Content wat je wilt laten zien, bijvoorbeeld ‘nummer’ en zet daarachter de juiste variabele (bijvoorbeeld $number). Indien het nummer herkent wordt bij een oproep, zal de variabele automatisch wijzigen in de juiste gegevens van de klant.

Laatst gebeld functie

Het is mogelijk om zichtbaar te maken welke Bubble gebruiker als laatste een belpoging gedaan heeft naar het nummer van de beller wat handig kan zijn als diegene terugbelt maar niet weet door welke collega hij of zij gebeld zou kunnen zijn. Je gebruikt hiervoor de volgende variabelen:

Laatste contact met: $last_call_user
Op datum: $last_call_datetime

Om deze gegevens te kunnen tonen, slaat Red Cactus de recente belgeschiedenis van de gebruiker op. Indien een gebruiker niet wil dat deze data wordt opgeslagen, kun je deze functie deactiveren onder Settings > Synchronize ‘last call’ information with the Bubble Cloud > uitvinken.

Legend

Zoals aangegeven zullen de variabelen automatisch verschijnen in de lijst onder Legend na activeren van een CRM- ERP- pakket. De uitzondering hierop is als je koppelt via een databasekoppeling (bijvoorbeeld MySQL, Microsoft SQL, ODBC) of de HTTP Requester (Get-, Put-, Post- request) . Een leverancier van desbetreffende CRM- ERP-pakket kan een lijst aanleveren met kolomnamen in de database die gebruikt kunnen worden. Zet in het veld Notification Content wel een dollarteken ($) voor de variabele.

Show Example

Om tijdens het configureren een indruk te krijgen hoe de pop-up er uit komt te zien, kun je klikken op de knop Show Example.

In de pop-up kun je maximaal 4 knoppen aanmaken onder Notifications > Actions Buttons. De volgende knoppen kun je aanmaken:

  • CRM- ERP-specifiek
  • Custom action
  • Call Control (3 varianten)
  • Copy to clipboard
  • Send email

CRM- ERP-specifiek 

Zodra er een CRM- ERP-koppeling is geactiveerd onder CRM Connectors zal bij het aanmaken van een knop direct de mogelijkheden van dat specifieke CRM- ERP-pakket verschijnen. Een voorbeeld hiervan is Autotask, waarbij Autotask de volgende mogelijkheden biedt om onder een knop te activeren:

  • View Contact
  • View Company
  • View Dashboard
  • Create Ticket

Na het activeren van een knop heb je de mogelijkheid de naam van de knop aan te passen, zie screenshot. Klik na elke aanpassing of activatie op Save. 

Custom Action

Het is ook mogelijk zelf een knop aan te maken die opent wat je wilt. In het action veld kun je bijvoorbeeld een willekeurige URL plaatsen die geopend wordt wanneer je op de knop in de pop-up klikt. Ook het gebruik van variabelen is hier mogelijk (zie tabblad Pop-up inhoud > Legend). Een voorbeeld van een actie URL is https://voorbeeld.nl/%number die ervoor zorgt dat bij een telefoongesprek de URL wijzigt in https://voorbeeld.nl/31113405065.

Call Control

Call Control vanuit telefonieplatform 

Mits het te koppelen telefonieplatform dit ondersteund, heb je de mogelijkheid om de functie Call Control te activeren. Na activatie heeft de gebruiker een knop in de pop-up waarmee ze het gesprek kunnen aannemen en/of beëindigen.

Call Control Microsoft Teams 

Indien Microsoft Teams gekoppeld is aan een telefonieomgeving als een toestel (bijv. met de Callto365 licentie), verschijnt de pop-up van Microsoft Teams met de beantwoorden knop altijd op de achtergrond. Niet handig als er verschillende applicaties openstaan die geminimaliseerd moeten worden voordat een gesprek beantwoord kan worden. Met de Microsoft Teams Call Control knop van Bubble is dat verledentijd en kan een gesprek vanuit Bubble direct worden beantwoord.

Call Control universeel 

Er is ook een universele Call Control knop beschikbaar waarbij sneltoetsen geconfigureerd kunnen. Dit is handig voor applicaties zoals de Bria softphone van CounterPath of een andere applicatie die bedient kan worden met sneltoetsen.

Copy to clipboard

Indien de gebruiker direct iets wil kunnen kopiëren met 1 druk op de knop, dan kun je de functie Copy to Clipboard activeren. Denk hier bijvoorbeeld aan een specifiek nummer zoals het debiteurnummer, polisnummer, etc. wat ze gebruiken in een andere applicatie die niet gekoppeld is aan Bubble. De parameters die je kunt selecteren komen overeen met de variabelen die te vinden zijn onder Legend. Ook hier kun je de knop weer zelf een naam geven.

Send email

De Send Email knop kun je gebruiken om een e-mail te versturen op basis van een vooraf gedefinieerde template. De meeste gebruikers hebben deze knop ingesteld als een terugbelverzoek voor een collega. Voor het configureren kun je ook weer de variabelen gebruiken die onder Legend staan. De knop zorgt ervoor dat er een nieuwe e-mail wordt geopend met de informatie er al in die de gebruiker wilt. Denk aan bedrijfsnaam, contactpersoon, telefoonnummer, etc.

Deze functie kun je ook gebruiken voor externe communicatie, om bijvoorbeeld direct een e-mail te versturen naar de beller.

Er zijn nog diverse settings van de pop-up mogelijk:

  • Enable pop-ups
  • Call Direction
  • Screen
  • Pop-up Position
  • Auto hide

Enable pop-ups

Voor sommige CRM- ERP-pakketten is het niet nodig om de Bubble pop-up ook te gebruiken. Dit zijn pakketten die zelf een ingebouwde pop-up hebben zoals bijvoorbeeld Realworks. Bubble zorgt er dan voor dat de pop-up van dit specifieke softwarepakket wordt aangeroepen.

Call Direction

Bepaal hiermee of de gebruiker alleen pop-ups ziet bij inkomende-, uitgaande-, of bij beiden te zien krijgt.

Screen

Indien de gebruiker werkt met meerdere beeldschermen, kun je met deze functie bepalen op welk scherm de pop-up zichtbaar moet zijn.

Popup position

Standaard verschijnt de pop-up altijd rechtsonder. Indien de gebruiker dit aangepast wilt hebben is het mogelijk de pop-up standaard op de volgende posities te plaatsen:

  • Linksboven
  • Linksonder
  • Rechtsboven
  • Rechtsonder

Auto hide

Tijdens een telefoongesprek blijft de pop-up staan, tenzij de functie Auto Hide geactiveerd staat. Met de functie geactiveerd kan de pop-up verdwijnen na:

  • 5 seconden
  • 15 seconden
  • 30 seconden
  • 1 minuut
  • 2 minuten
  • 5 minuten

Standaard is de Bubble software voorzien van de functie klik&bel (niet webbrowser specifiek!). Direct bij het opstarten krijg je een melding dat je de functie kunt activeren.

Indien je deze stap hebt overgeslagen kun je deze alsnog activeren onder Settings > Click to Dial > Enable aanvinken. Kies in het volgende scherm voor de app Bubble. Bubble ondersteund de volgende protocollen:

  • tel: (standaard)
  • callto:
  • phone:
  • dial:

Indien je een ander protocol dan tel: in wilt stellen zoek je in Windows naar Standaard Apps en kies daarna vervolgens voor Standaard-Apps per protocol om dit te wijzigen.

Standaard is de Bubble software voorzien van de functie selecteer&bel wat handig kan zijn bij lokale softwareprogramma’s waar geen klik&bel functie wordt ondersteund. Deze functie kun je activeren onder Settings > Click to Dial en selecteer de toets die je wilt configureren als beltoets door op het veld te klikken en de toets naar keuze in te drukken.

Interne bellers

Indien je geen pop-ups wilt genereren bij een interne oproep van een collega, kun je de functie uitschakelen onder Settings > CRM > uitvinken

Door met de rechtermuisknop op het Bubble logo te klikken in de taakbalk, verschijnt het scherm zoals hieronder weergegeven met de volgende functies:

  • Show > opent het instellingenscherm van Bubble
  • Show last call > hier kun je pop-ups heropenen van eerdere gesprekken
  • Instance > indien je meerdere accounts actief hebt kun je hier wisselen van account
  • Mute App > hiermee kun je de pop-up functie tijdelijk deactiveren
  • Exit > Bubble afsluiten