Technische informatie voor

Developers

Wat wil je koppelen?

Maatwerk CRM/ERP

Met deze tools kun je binnen onze applicatie zelf een integratie toevoegen. Klik hier

Generiek CRM/ERP

Informatie m.b.t. het toevoegen van een integratie voor generieke CRM/ERP applicaties. Klik hier

Telefonieplatform

Informatie over het laten bouwen van een nieuwe koppeling met een telefonieplatform. Klik hier

 

Maatwerk CRM/ERP

Omdat we zelf alleen koppelingen bouwen voor generieke CRM- ERP- applicaties die door veel bedrijven gebruikt kunnen worden, hebben we een aantal tools gebouwd waarmee je zelf een integratie kunt toevoegen voor jouw maatwerk applicatie. Je kunt direct aan de slag, want het enige wat je nodig hebt is een licentie voor integratietool Bubble.

Klik hier voor meer informatie over de Bubble functies→

CRM Custom integration developing

Met de HTTP Requester heb je de mogelijkheid om zelf een koppeling te bouwen op basis van een GET, POST of PUT request. Callregistratie en callnotes worden ondersteund door het versturen van een event met deze informatie na het beëindigen van het gesprek. Vanuit de pop-up notificatie kun je tot 4 knoppen aanmaken, waaronder het aanroepen van een .exe of een custom URL. Indien je gebruik wilt maken van authenticatie, kun je een token meesturen in de URL. 

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Klik hier voor meer informatie→

Met de HTTP Requester Advanced is het mogelijk om te communiceren met je eigen endpoints. Er zijn twee soorten ingangen mogelijk: opzoeken / verzenden van informatie (bv. voor gespreksregistratie). Elk item kan nul of meer voorwaarden bevatten waaraan moet worden voldaan voordat de actie wordt uitgevoerd. Als er geen voorwaarden worden gespecificeerd, zal de actie altijd worden uitgevoerd voor elke oproepgebeurtenis. Een actie bestaat uit een HTTP-methode, URL en optioneel enkele HTTP-headers (bv. voor het verzenden van een toegangstoken). Integratietool Bubble verwacht een JSON response in een specifiek formaat. Vanuit de pop-up notificatie kun je tot 4 knoppen aanmaken, waaronder het aanroepen van een .exe of een custom URL.

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Klik hier voor meer informatie→

Met de URL Executer heb je de mogelijkheid om websites, applicaties en scripts aan te roepen op basis van het "call start", "call answered" en "call end" event. Het is mogelijk te filteren op basis van inkomende en uitgaande oproepen. Indien gewenst kun je de HTTP/HTTPS-url's op de achtergrond aanroepen in plaats van dat de browser van de gebruiker wordt geopend. Omdat integratietool Bubble in deze situatie alleen fungeert als gateway, kun je ervoor kiezen om de overige Bubble functies uit te schakelen. 

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Klik hier voor meer informatie→

Met de SQL Connector heb je de mogelijkheid om zelf een koppeling te configureren op basis van een MySQL, Microsoft SQL of ODBC database. Je kunt je eigen query samenstellen om gegevens uit je tabel(len) op te halen. Indien je meerdere nummernotaties gebruikt in je database, is het mogelijk om Bubble deze queries meerdere keren uit te laten voeren voor alle getalnotaties die worden gegenereerd. Vanuit de pop-up notificatie kun je tot 4 knoppen aanmaken, waaronder het aanroepen van een .exe of een custom URL.

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Klik hier voor meer informatie→

Met de CSV Connector heb je de mogelijkheid om zelf een koppeling te configureren op basis van een CSV bestand. Het enige wat je hoeft te doen is vanuit integratietool Bubble het CSV bestand te selecteren en aan te geven in welke kolom(men) het telefoonnummer staat. Vanuit de pop-up notificatie kun je tot 4 knoppen aanmaken, waaronder het aanroepen van een .exe of een custom URL.

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Klik hier voor meer informatie→


 

Generiek CRM/ERP

CRM- ERP- applicaties die door meerdere bedrijven gebruikt worden, kunnen we toevoegen aan het aanbod op onze marketplace en de marketplaces van de Red Cactus partners. Hierdoor komen ze generiek beschikbaar voor eindklanten en kunnen ze gekoppeld worden aan nagenoeg elk telefonieplatform. Vanaf opdracht tot release werken we met een gemiddelde doorlooptijd van 2-3 maanden. Voor de ontwikkeling  dienen we te beschikken over een testomgeving.

Klik hier voor meer informatie over de Bubble functies→

CRM integrations developing

Om een telefoonintegratie te ontwikkelen, moet integratietool Bubble kunnen communiceren met de CRM- ERP- applicatie, met voorkeur via een API omdat we realtime informatie opvragen bij inkomende- en uitgaande telefoongesprekken. Meestal zal dit een REST API zijn, maar andere communicatieprotocollen zijn ook mogelijk. Bubble ondersteunt verschillende authenticatiemechanismen, bijvoorbeeld via een OAuth-oplossing, waarbij elke gebruiker apart moet inloggen of door een invoerveld beschikbaar te maken waar een API-sleutel kan worden ingevoerd. In de ultieme situatie, waarbij we alle beschikbare functionaliteiten toevoegen aan de integratie, hebben we de volgende API-endpoints nodig:

Lookup endpoint
Klanten/contacten/relaties ophalen op basis van telefoonnummer. De beste manier van ophalen is dat we het nummer meesturen in 1 formaat (E164, bijv. +31612345678) en van de API alle matches van gevonden entiteiten terugkrijgen. Als dat niet mogelijk is, kan Bubble ook een lijst met mogelijke nummernotaties meegeven (bijv. +31612345678, 0612345678, 06-12345678, +31 (0) 612345678, enz. In de gevonden resultaten willen we graag de volgende parameters zien:

  • Naam
  • Entiteit ID
  • Entiteittype (klant, contact)
  • Link naar de entiteitkaart in de CRM/ERP applicatie of andere toepassing
  • Contactgegevens
  • Etc.

Legenda endpoint
Legenda parameters ophalen, dit zijn alle parameters die ook kunnen verschijnen in het lookup endpoint. Deze kunnen worden getoond in de Bubble applicatie als een aparte lijst, om de gebruiker te helpen bij het configureren van hun pop-up notificatie.
 
Gespreksregistratie endpoint
Aan het eind van elk beantwoord gesprek kan een gespreksregistratie worden uitgevoerd. Beschikbare parameters vanuit de Bubble applicatie zijn:

  • Call_id (string, uniek id om oproep te identificeren)
  • Telefoonnummer
  • Gespreksrichting (in/uit)
  • Beantwoord (waar/onwaar)
  • Gespreksduur (hh:mm:ss)
  • Begintijd gesprek (tijdstempel)
  • Notitie (tekstblok, notitie die de gebruiker tijdens het gesprek kan invoeren)

Daarnaast kunnen gevonden parameters van het look-up endpoint worden meegestuurd. Op deze manier kan de gespreksregistratie worden weggeschreven naar de juiste entiteit in de CRM- ERP-applicatie.

Searchbar endpoint
Met de desktop searchbar kunnen gebruikers realtime informatie opvragen zoals klanten, contacten en relaties op basis van een queryparameter (naam, telefoonnummer, enz.). In de gevonden resultaten willen we de volgende parameters zien:

  • Naam
  • Entiteit-id
  • Entiteittype (klant, contact)
  • Link naar de entiteitkaart in de CRM- ERP-applicatie
  • Contactgegevens
  • Etc.

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Integratietool Bubble kan ook worden gebruikt als een gateway om bijvoorbeeld een telefoniemodule in een CRM- ERP- applicatie aan te roepen. De Bubble functionaliteiten zoals de pop-up notificatie, etc. kunnen dan worden uitgeschakeld, waardoor Bubble als gateway fungeert. Door Bubble als gateway te gebruiken, heb je de mogelijkheid om 50+ telefonieplatformen te koppelen aan je CRM- ERP- applicatie zonder deze allemaal zelf afzonderlijke toe te moeten voegen en te onderhouden. 

Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 

Integratietool Bubble heeft veel mogelijkheden om een integratie met een CRM- ERP- applicatie te kunnen ontwikkelen. Bubble kan aangepast worden op basis van jouw wensen waarvoor al veel mogelijkheden beschikbaar zijn, bijvoorbeeld op basis van: 
 
  • Rest API
  • HTTP Requester (get, post, put)
  • SQL connector (MySQL, Microsoft SQL, ODBC)
  • URL Executer (Call Start, Call Answered, Call Stop)
  • CSV (in het slechtste geval omdat we de voorkeur hebben aan realtime informatie uitwisseling)
Indien gewenst kunnen we ook two-way-SSL toepassen in de koppeling. Vanuit de pop-up notificatie kun je tot 4 actie knoppen aanmaken, om bijvoorbeeld een klantkaart te openen. Dit kan op basis van het aanroepen van een .exe of een URL met specifieke parameters. Mocht dit niet mogelijk zijn, is het ook mogelijk om toetsaanslagen te simuleren. 
 
Uitgaand bellen
Bubble ondersteund klik&bellen. Hiervoor moeten de telefoonnummers aanklikbaar zijn in de CRM- ERP-applicatie op basis van een hyperlink met "tel:", "callto:", "dial:" of "phone:" voor het telefoonnummer. 
 

 

Telefonieplatform

Telefonieplatformen die door meerdere bedrijven gebruikt worden, kunnen we toevoegen aan integratietool Bubble en aan het aanbod op onze marketplace. Hierdoor komt de connector generiek beschikbaar en kan gekoppeld worden aan alle CRM- ERP-applicaties die we aanbieden. Vanaf opdracht tot release werken we met een gemiddelde doorlooptijd van 2-3 maanden. Voor de ontwikkeling dienen we te beschikken over een testomgeving met minimaal twee gebruikers en telefoonnummers.

Klik hier voor meer informatie over de Bubble functies→

Phone system integration developing

Meer informatie volgt binnenkort. 

Meer informatie volgt binnenkort. 

 

Meer informatie volgt binnenkort.