Telefoonplatform

Configuratie in partnerportal 

Om het Asterisk telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Asterisk en vul de gegevens van de Asterisk server in. Het gevraagde poortnummer moet verwijzen naar de AMI van Asterisk. Asterisk is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Note: Asterisk wordt gekoppeld via de AMI interface.  Tot Asterisk 11 (Call Manager 1.3) is het niet mogelijk om bij een uitgaande oproep het nummer van de beller te tonen. Bij de nieuwere versies wel, dus het advies is om deze altijd naar een hogere versie te upgraden bij het gebruik van Bubble. Call Control (knop om via de pop-up gesprekken aan te nemen en te beëindigen) wordt nog niet ondersteund.  

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Asterisk phone connector door erop te dubbel klikken.

Video

Voor het Asterisk platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar. Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Om het Axeos telefonieplatform (vanaf versie 4.2.1) te koppelen aan Bubble dien je API events te activeren in de Axeos telefonieomgeving en hoef je daarna alleen de endpoint, username en password in te voeren van de gebruiker in de Bubble software.

Configuratie in Axeos

In de Axeos telefonieomgeving dien je API events te activeren.

Configuratie in Bubble Software

Ga vervolgens in de Bubble software naar Phone Connectors en activeer de Axeos phone connector door erop te dubbel klikken. Vul hierna de endpoint in van de Axeos omgeving en de usercredentials van de gebruiker. Klik op Save en daarna op Verify. Axeos is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Binnenkort volgt meer informatie.

Configuratie in partnerportal 

Om het Broadsoft telefonieplatform te koppelen aan Bubble ga je in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad Bubble > Broadsoft en vul de gegevens van de Broadsoft gebruiker in. Broadsoft is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Broadsoft phone connector door erop te dubbel klikken.

Video

Voor het Broadsoft platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar. Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Om Microsoft Teams te koppelen aan de pop-up software Bubble zijn PBX licenties noodzakelijk die je kunt activeren in de Callto365 portal. Vervolgens is het noodzakelijk de PBX licenties te koppelen aan een telefonieplatform wat Red Cactus ondersteund.

Call Control Microsoft Teams

Omdat de pop-up van Microsoft Teams zelf altijd op de achtergrond verschijnt, is het lastig om een gesprek te beantwoorden als de gebruiker meerdere applicaties open heeft staan. De gebruiker dient dan eerst de applicaties die open staan te minimaliseren voordat een gesprek beantwoord kan worden. Met de Microsoft Teams Call Control knop van Bubble is dat verleden tijd en kan een gesprek vanuit de Bubble pop-up direct worden beantwoord. Kijk voor meer informatie op de kennisbank onder Software > pop-up knoppen.

Configuratie in partnerportal 

Om het CC4All telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk dat de gebruikte e-mailadressen in CC4All en het partnerportal van Red Cactus overeenkomen. Ga hierna naar het tabblad Bubble > CC4All en vul de CC4All domeinnaam in.

Kopieer vervolgens de webhook URL vanuit de Red Cactus portal en voeg die aan de CC4All portal toe op basis van de volgende 4 stappen:

Stap 1: Klik op Companies

Stap 2: Klik op Wijzig icoon

Stap 3: Klik op Webhook Settings

Stap 4: Plak de Red Cactus webhook URL onder Power BI Settings > Oproepstatus Adres 1 en klik op Opslaan

Je bent nu succesvol gekoppeld.

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de CC4All phone connector door erop te dubbel klikken.

Binnenkort volgt meer informatie.

Configuratie in Bubble Software

Om het ClearVox Nexxt telefonieplatform te koppelen aan Bubble heb je de API-key nodig van de ClearVox Nexxt gebruiker. Ga daarna in de Bubble software naar Phone Connectors en activeer de ClearVox Nexxt phone connector door erop te dubbel klikken. Vul hierna de endpoint* in van de ClearVox Nexxt omgeving en de API-key van de gebruiker. Klik op Save en daarna op Verify. ClearVox Nexxt is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

* note: indien je twijfelt over wat de Endpoint van de ClearVox Nexxt is, ga in de ClearVox Nexxt naar het scherm waar je de API-key van de gebruiker hebt gekopieerd. Onder API-URL’S is de eerste regel de EndPoint die je nodig hebt. 

 

Video

Voor het ClearVox Nexxt platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar. Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Binnenkort beschikbaar, zie roadmap.

roadmap

Binnenkort beschikbaar, zie roadmap.

roadmap

Configuratie in partnerportal 

Om het Mitel telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Mitel. We ondersteunen vanuit Red Cactus zowel de basis als de advanced methode om de Mitel OIG te koppelen. Bij de advanced methode kun je het certificaat en de private key toevoegen (zie screenshots). Na het invullen van de gegevens is Mitel vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Basic

Advanced

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Mitel phone connector door erop te dubbel klikken. Indien je gewend bent om met een voorloop nul te werken in de Mitel omgeving, kan dat problemen geven bij het herkennen van de contacten in de CRM- ERP- applicaties. Om de herkenning toch plaats te laten vinden, is het mogelijk om de extra nul eraf te halen door de functie “Strip leading zero from phone numbers” aan te vinken.

Video

Voor het Mitel platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar (alleen basic methode). Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Configuratie in partnerportal 

Om het Kwebbl telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Kwebbl en kopieer de Callback URL.

Ga daarna in de Kwebbl telefonieomgeving naar Instellingen > API > Toevoegen en voer de Callback URL in de Kwebbl portal in.

Kopieer daarna de App Client ID en de App Client Secret en vul die in de Bubble partnerportal in. Kwebbl is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Note: Call Control (knop om via de pop-up gesprekken aan te nemen en te beëindigen) wordt nog niet ondersteund door Kwebbl.   

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Kwebbl phone connector door erop te dubbel klikken.

Configuratie in partnerportal 

Om het Tring telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Tring en vul de gegevens van de Tring server in. Het gevraagde poortnummer moet verwijzen naar de AMI van Tring. Tring is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Note: Tring wordt gekoppeld via de AMI interface.  Tot Tring 11 (Call Manager 1.3) is het niet mogelijk om bij een uitgaande oproep het nummer van de beller te tonen. Bij de nieuwere versies wel, dus het advies is om deze altijd naar een hogere versie te upgraden bij het gebruik van Bubble. Call Control (knop om via de pop-up gesprekken aan te nemen en te beëindigen) wordt nog niet ondersteund.  

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Tring phone connector door erop te dubbel klikken.

Systeemvereisten 

Let op, om de Unify OpenScape Business omgeving te kunnen koppelen aan een CRM- ERP- applicatie dienen de juiste licenties en hardwarecomponenten aanwezig te zijn in deze telefonieomgeving.

Software

UC licentie per gebruiker

Hardware 

Speciale kaart, set boostercard.

Configuratie in Bubble Software

Om het Unify OpenScape Business telefonieplatform te koppelen aan Bubble heb je de username en password nodig van de gebruiker. Ga in de Bubble software naar Phone Connectors en activeer de Unify OpenScape Business phone connector door erop te dubbel klikken. Vul hierna de endpoint in van de Unify OpenScape Business omgeving en de inloggegevens van de gebruiker. Klik op Save en daarna op Verify. Unify OpenScape Business is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Indien je een voorloopcijfers (bijv 0) gebruikt voor het telefoonnummer, kan dit conflicteren met het herkennen van de telefoonnummers in de CRM- ERP- applicatie. Indien dit het geval is activeer dan het schuifje bij Strip leading zero from phone numbers.

Binnenkort beschikbaar, zie roadmap.

roadmap

Configuratie in partnerportal 

Om het VoIPGRID telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > VoIPGRID en kopieer de VoIPGRID Webhook URL.

Configuratie in VoIPGRID portal 

Ga in het VoIPGRID portal naar Beheer, klik op Gespreks-notificaties (gratis module) en voeg hier de VoIPGRID Webhook URL toe. VoIPGRID is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de VoIPGRID phone connector door erop te dubbel klikken. Indien je ook de click-to-dial functie wilt activeren in Bubble voor het VoIPGRID platform kun je op dezelfde plaats de username en password van de gebruiker invullen die gelijk is aan de gegevens van het gebruikersaccount in het VoIPGRID platform.

Video

Voor het VoIPGRID platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar. Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Binnenkort beschikbaar, zie roadmap.

roadmap

Binnenkort volgt hier meer informatie.

Configuratie in partnerportal 

Om het Xelion telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Xelion en vul de gegevens van de Xelion server in. Let op, de username en het password moet van een account zijn met beheerdersrechten. Xelion is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Note: Call Control (knop om via de pop-up gesprekken aan te nemen en te beëindigen) wordt nog niet ondersteund door Xelion. 

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Xelion phone connector door erop te dubbel klikken.

Algemene informatie

Omdat Yeastar gebasseerd is op Asterisk, kun je hiervoor de “Asterisk” telefonieconnector gebruiken in onze software. Daarnaast verwijzen we je naar de handleiding van Yeastar zelf via de volgende knop:

Yeastar documentatie

Configuratie in partnerportal 

Om het Yeastar telefonieplatform te koppelen op basis van de Asterisk connector aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Ga hierna naar het tabblad Bubble > Asterisk en vul de gegevens van de Asterisk server in. Het gevraagde poortnummer moet verwijzen naar de AMI van Asterisk. Asterisk is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.

Note: Asterisk wordt gekoppeld via de AMI interface.  Tot Asterisk 11 (Call Manager 1.3) is het niet mogelijk om bij een uitgaande oproep het nummer van de beller te tonen. Bij de nieuwere versies wel, dus het advies is om deze altijd naar een hogere versie te upgraden bij het gebruik van Bubble. Call Control (knop om via de pop-up gesprekken aan te nemen en te beëindigen) wordt nog niet ondersteund.  

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de Asterisk phone connector door erop te dubbel klikken.

Video

Voor het Asterisk platform hebben we de hierboven beschreven instructie ook in video beschikbaar. Let op, de tekstuele uitleg op deze kennisbank is altijd de meest up-to-date-informatie. Het kan voorkomen dat er door onze ontwikkelsnelheid meer functies beschikbaar zijn dan in de video’s zichtbaar.

Video training

Configuratie in partnerportal 

Om het 3CX telefonieplatform te koppelen aan Bubble is het noodzakelijk om de interne telefoonnummers/extensies aan de gebruiker(s) toe te voegen. Ga in het partnerportal naar de klant die je wilt koppelen. Klik op het tabblad User. Klik hierna op het groene icoon bij de gebruiker om het interne telefoonnummer/extensie toe te voegen.

Op de server

Om de koppeling te maken (vanaf V16) heb je root toegang nodig.

Download hier vervolgens het juiste 3CX .deb bestand en plaats die op de server waar de 3CX omgeving op geïnstalleerd is.  Op dit moment ondersteunen we alleen Linux servers (andere besturingssystemen op aanvraag). Je kunt ook naar de installatiebestanden via Bubble > 3CX > klik onderin op ‘You can download the latest software here’.

Login via SSH en voer de volgende commando uit om de service te installeren.

sudo dpkg -i 3CX-Bubble-Service.1.1.0.debian.10-x64.deb*

* typ de juiste bestandsnaam in.
Ga naar het Red Cactus partnerportal > Reseller > Customers > tabblad Bubble > 3CX. Kopieer de waarden host, username en API Key en kopieer deze naar /var/lib/3CX-Bubble-Service/config.ini
[bubble] host=3cx.bubble.redcactus.nl
port=8091
username=
api_key=
secure=true
Als laatste stap start je de 3CX-Bubble service: sudo systemctl restart 3cx-bubble-service

Configuratie in Bubble Software

In de Bubble software ga je naar Phone Connectors en activeer je de 3CX phone connector door erop te dubbel klikken. 3CX is vanaf dit moment gekoppeld aan Bubble.